Använder Blogger.

Knapra sockerrör

måndag 18 november 2019

skitgubben@outlook.com


Sawadee

Nu har vi firat Loy Krahtong där det sätts ut små "båtar" med levande ljus och rökelsepinnar på sjöar och vattendrag.
Loy Krahtong äger rum på kvällen på fullmånen den 12: e månaden i den traditionella thailändska månkalendern.



Vacker dam med 2 flytetyg.



Ganska maffigt med en otrolig mängd ljus ute på vattnet.
Det har under åren blivit vanligt att det "fuskas" vid tillverkningen av dessa flytetyg och att botten är av frigolit. Du kan ju tro att milijontals av dessa frigolit plattor har ställt till problem i alla vattendrag. Så nu är det förbjudet med frigolit och nu är det åter till kapa bananplantor till flotte.
Såg inte heller några rislyktor eller raketer.
Nu har bagerierna fått en idé att baka bottnar så blir det ju också fest för vattnets individer. Smart.



Jag slutas aldrig att förvånas här i Thailand. Här säljs en mopp som enligt texten ska vara Hand Free??
Är det jag som är tappad bakom en vagn?


Räkna är dom i alla fall bra på här nere!


Smart att ha med en egen kundvagn till butiken så slipper man ju att använda plastpåsar.


Det har varit lite dåligt med vägtoaletter här i landet.
Men nu har det satts igång med att få ordning på detta.
Men papper får du hålla med själv!


Här testar jag smaken på ett sockerrör. Inte var det mycket sött att hämta. Nu är det ju inte tid för skörd så det blir väl mera sötma vad tiden lider


Vad gör man inte när man inte har tvättmaskin. Det här går ju bra det också.



Nu går vi mot vintermånaden december. Ska bli spännande att få se hur kallt det kommer att bli. Redan har jag upplevt ett kallt sovrum några nätter. Nu har jag ju bara ett tomt bäddlakan på mig. Undrar om man kan köpa ett istoppstäcke här i landet.

Ha det gott

Sverker

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP