Använder Blogger.

Bröllop i dag

måndag 9 december 2019

skitgubben@outlook.com



Sawadee

Nu har kylan slagit till här uppe. Även vi faranger
tycker att det är kyligt. På nätterna går det ner till
ca 12 grader ute och inne är det inte mer än 
22 grader så det är lite ruggit i sängen med bara
ett påslakan. Längtar efter ett istoppstäcke!
Som tur är så hade jag på Fiffens inrådan ett 
fläktelement med mig men det är kallt i alla fall.
Kåkarna är ju inte välisolerade så värmen försvinner  
ut genom tak och väggar.



Nu är det inte bara vi som fryser för thaiarna har det
väl värre än oss!
Dom klär t.o.m. på sina hundar fram på eftermiddagen.


Min granne har en fantastisk bouganvilla (?) i hörnan på sin tomt. Jag är inte säker på att det är en sådan för det är inga taggar på växten.


Den har växt högt upp i trädet precis som våra
bouganvilla brukade göra så det är därför
jag tror att det är en sådan.




Så här ser den ut i närbild. Om du vet så kan du väl höra 
av dig så jag inte svävar i ovisshet!



Kan det vara SMS-lån på gång?
Restaurang innehavaren ser ju väldigt tveksam/orolig ut om
dom ska klara notan.




Fiffen och jag har börjat med att ta en morgonpromenad. 
Jag tar också en kvällspromenad upp till stadens matmarknad och det känns härligt att ha startat med detta.

Har fått inköpa en varm tröja och långa byxor för att
inte frysa häcken av mig.



Det djävligaste är väl att jag har börjat med stegräknare och av detta har en stor stress drabbat mig. Jag lägger ju en helvetes press på mig själv att inte gå mindre än snittet under
en 7-dagar period. Det blir ju dagar när jag har saker att uträtta så någon av spadserturerna blir inställd och då gnager det dåliga samvetet som tusan. Ligger på ett snitt på 5660 steg om dagen. Nu är ju inte detta så mycket men jag 
tar det lite lugnt i början.



Man vill ju inte se ut som denna gentleman som antagligen inte lyfter rumpan mer än vid toalettbesök och promenad till och från bilen eller motorbiken.


I dag ska vi på bröllop, men Fiffen och jag vet inte vilken 
tid det är. Har fått olika tidsangivelser från många håll.
Jag kan ju inte säga att jag är förvånad! Thailändare
och tid är ju ett kapitel för sig.
Gillar inte evenemang där det är munkar inblandade
för då är det mycket sittande på golvet, och vi gamla 
faranger är ju så stela i våra leder så det är ett helvete
att sitta på ett kakelgolv och lyssna på deras mumlande.
Men det ska i alla fall bli spännande att få vara med på
ett Thailändskt bröllop.

Ha det gott

Sverker


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP