Använder Blogger.

tisdag 3 mars 2020

skitgubben@outlook.com

Sawadee

Nu har vi även i Thailand råkat ut för vad som kallas Fake News. Tydligen en avudnsjuk thailändare som inte kan raggnigens svåra konst

Detta florerar nu i Thailändska medier

Efter den trevliga sammankomsten i kväll anträddes resan för oss Bandungiter med buss. Andfådda och möjligen "aningen"  påstrukna smög vi ombord med varsin väl dold matsäck, vi ville komma hem på ett prima humör.
Under bussresan träffade Amors pilar mina båda medresenärer, möjligen hade de inspirerats av möjligheterna på Soi Samphan (!) och transformerat dessa lustar till vår buss.
Dessvärre lockades inte våra kvinnliga medresenärer av dessa båda mäns erotiska lockrop, möjligen beroende på att sagda matsäck hade konsumerats å det brådaste varpå rörelserna av de spelande hanarna blev aningen luddiga liksom dras tal.
Resultatet blev utan min förskyllan en diger vinst, två mobiltelefoner av färskt datum varav en innehållande lite kontanta medel i fodralet samt en förnämlig kamera av märket Canon

 Det är ju för djävligt hur någon kan skriva detta och antagligen inte med på bussresan.
Det är ruskigt!

Jag har en granne som är helt olika mig när det gäller omhändertagande av sina fordon. Han gnider dagligen på sin
bil så det står härliga till. Antagligen så kommer han att
glida bort all lack under ett par år.


Hade punktering på bakhjulet när jag kom ut på morgonen.
Bara att åka till hovleverantören och få det fixat. Här i landet så repareras inte slangen utan det blir alltid en ny. Kostnaden
125 Bath ( 40 kr) och det kan man ju inte klaga på. Hade det varit på framhjulet som inte är så komplicerat att ta av så
hade det bara kostat 100 Bath!

Här i nästan alla hus så är det kakel på golven och det är ju
värre än en skridskobana med en fruktansvärd halkrisk med det blöta golvet. Vi västerlänningar som bygger lägger ju in
klinkers för att minimera halkrisken. Jag gjorde en saltomortal för ett par veckor sedan. Slog axeln i toalettstolen och får så helvetes ont under natten om jag ligger på den. Hittade en lösning med golvet med att lägga in dörrmattor i duschen.
Av den typ som är lite "kladdiga" på undersidan och försedd med texten Welcome. Härligt att känna sig säker i duschen och vara välkommen.




Hur nu förstått att Googles översättning inte fungerar så bra här uppe. Det är ju så att här snackas det det inte ren Thai utan det är Isan som snackas. Kanske det är som att en gotlänning snackar sin dialekt till 100% och försöka översätta den till engelska.

En Papayaplanta har nu börjat växa i min majsodling och det ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan det blir frukter. Nu är ju jag inte intresserad av omogna gröna frukterna som det används till i den vrålstarka salladen. Men dom mogna gula frukter är min melodi.

Har nu planterat flera fröer som sedan sedan de grott ska planteras runt huset.



Blev en biltur in till Udon Thani kl 06 för att köra Fiffens dams syster till det stora Hospitalet. Uffe kom till stan under dagen. Han fick lyckligtvis ändan ur hotellsängen i Bangkok i tid så vi inte behövde traska gata upp och ner för att vänta på honom.


Under besöket i Udon Thani så är det naturligtvis ett besök till grossisten Macero för att bla. köpa hundben som sen kokastill mina vänner som kommer för smaskens.


Fiffens katt är bara så härlig


Sådan husse sådan katt!
Att vara lite i hatten/mössan är modellen


Varför ska man skaffa bord tycker thaiarna



 Det är ju bara att ha någon typ av matta och sätta sig där man är och äta.




Skulle i går på en konsert där det skulle spelas Mor Lam musik. Kollade på nätet vad det var för typ av musik och fick ågren direkt, att jag lovat att gå med!
På väg till spektaklet så var det en fantastisk nymåne som enligt mitt förmenande är en fjärdedel snedvriden.
Vad kommer kvällen att erbjuda?


Döm om min förvåning när föreställningen började!
Världens drag och en helvetes massa dansare.
Rena Las Vegas showen! Inser att det är/var som svensk folkmusik skulle spelas av ett popband med så hög musik att bastonerna får inälvorna att dunka


Det var så mycket folk på denna konsert i den förhållandevis 
lilla byn. Alla plus fler var där och njöt inte bara av dansen och musiken för ölen och risvinet flödade och folk njöt.

Fler sådana överraskningar hoppas jag att framtiden har i sitt sköte.

Har i natt fått första regnet (12 mm)  sen jag kom ner hit i slutet av oktober och det var skönt att få bort allt damm från gator och vägar.

Hör till min fasa att min dams dotter kommer åter till Thailan efter att varit utomlands i nästan ett år. 
Hon kommer från Syd Koera!!!!!!

Får hoppas att hon scannas i Bangkok.

En som ännu inte har Corona

Sverker







0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP