Använder Blogger.

Exressen TV och intervju av grannen

fredag 31 januari 2020

skitgubben@outlook.com

Sawadee

Tänk vad saker kan sitta i ryggmärgen! Jag har skaffat mig en ny morgon-badrock för 4 månader sen och den har upphängaren på baksidan av rocken.
Nu ska det väl inte spela så stor roll men jag missar det  9 av 10 gånger och försöker sticka in armen från baksidan och det lyckas jag ju inte med. Den hänger ju på fel håll mot som det alltid har varit i minst 60 år och det är tydligen svårt att lära en gammal hund att sitta!
Ni kan ju tänka på "hunden"som har skaffat sig en ny laptop och ska lära sig ett nytt program, det skapar huvudbry kan ja lova.
Undrar hur mycket kalk det är där uppe egentligen?

Mina persiljefrön som jag skördade från persiljan på Rådmansö växer som tusan här i värmen. Dom står i skuggan för jag tror inte dom klarar av den stekande solen. 




Har på baksidan ett "stenrös" med lite fyllnads-
material som inte såg så kul så där har jag sått majs.
Ser väl ut som att det kommer att bli majsfestival så småningom.

Som synes så växer det så det nästan knakar.

Har fått två nya vänner (Knoll & Tott) som kommer varje kväll för att få lite kväll "smaskens".



Var ju nere en tur på Phuket och träffade och sov hos  Bosse och Miki. Hade med mig lite godsaker från Sverige som jag tror uppskattades.  


 Skärgårds kantareller

Träffade också Cristina, Kenneth och hans nyförvärv Bon en härlig valp som jag naturligtvis blev störtförälskad i.



Ni som varit och hälsat på oss på Phuket kan nu se att till vänster om Lehnas hus har byggts flera nya hus. 


Här ser man från mitt hus jag hyrde hur längan med hus blivit längre på gatan.


Nu har det kommit upp nya rostfria motionsredskap ner vid stranden/dammen.På morgonen och kvällen är det fullspikat



Katterna här uppe i Isan har inte fattat vad marskatter är. Omkring 15 nu i månaden så satte dom igång med sina brunst/parnings läten. Ett helvetes liv för dom. Inte nog med detta så är det ju en gatukorsning utanför huset. 2 ggr på nätterna så verkar det som att det kommer hundar från alla fyra gatorna till krysset vid mitt hus och sätter igång att skälla på dom andra från de tre andra gatorna. Då sätter alla andra släktingar i närheten till dessa hundar i gång och ylar som vargar. Fast det är hög decibel så vaknar jag inte av djurens aktiviteter och hör bara om jag är vaken. Inse nog att jag måste sova tungt som bara hör skäll och ylet om jag är vaken.

Fiffen blev i dag intervjuad  av en Expressen journalist och även ett inslag till Expressen TV blev det. Tycker det är lite djävligt av honom att klaga på mig som granne och sen också kalla in tidningspressen och TV!!!


Nu var det kanske inte grannen som var av intresse: Det var nog hur det var att bo som pensionär i Thailand som intresserade journalisten.


Nu har jag förstått varför jag har så svårt att förstå thaiare när dom pratar engelska med mig på telefon. I går var jag en sväng på sjukhuset för att få svar på några prover.
Nu har ju alla munskydd på sjukan och det går ju inte att se
munrörelserna och den betyder tydligen mycket för min förståelse av deras engelska.

Nu är det väl inte så många av er som fått ryggskott av snöröjning i vinter men hur är det med era skador från gräsklippningen?

Ha det gott

Sverker

1 kommentarer:

Bo Jonsson,  21 oktober 2023 kl. 00:38  

först nu har jag fått se denna blogg. Som svar på frågan om kantareller och kaviar och ansjovis var uppskattat. Jo det kan du vara säker på. OM jag minns rätt så var du vår välkomna gäst också för ett årsedan i dessa dagar. Med samma förning som förr och lika uppskattat.

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP