Använder Blogger.

Påsk och slagdänga

måndag 22 april 2019

skitgubben@outlook.com

Sawadee

Nu är påsken snart över och det är den varmaste jag någonsin har upplevt. Över 40 grader i skuggan.
Tur att det finns AC.

Påsklunch blev det i värmen ute med sill, mang farang= (potatis), gräslök, ägg med dillkokta räkor. köttbullar. prinskorv, ättiksgurka, potatisgratäng och sist men inte minst  två sorters snaps som Fiffen gjort. Dill och lemon som smakade gott och två sorters öl.



Välkyld nubbe.


Till dessert hade det suttit fint med några ne...bollar men tyvärr blev dom så goda med inslag av Cointreau så dom var redan uppätna.



Fiffen hade dragit iväg med sin pensionärsmoppe och hade inte laddaren med sig så jag fick ta bilen och köra ut till honom för att vara reserv vid tomt batteri. Bogserlinan behövdes inte men inte var det någon stor sprutt på "moppen" på hemvägen.



Inte kunde jag gissa vad detta var som damerna plockade fram.


Nu vet jag att detta är en mycket viktigt sak för damerna när dom ska färga ögonbrynen.

Efter välförrättad färgning så började det att suga i tarmen.
Bara fram med en duk och lägga på golvet och duka.
Fattar inte att dom fixar och sitta på detta vis när det ska ätas. Vi faranger är ju stela i våra ben så om vi kommer ner så är det dubbelt så svårt att komma upp.



Här är årets slagdänga i Thailand. Den och en till spelas hela tiden överallt.
Bara att klicka på den så kommer adressen fram under och sen klickar du där.


Tidigt i morgon bitti åker jag ner en tur till Bangkok. Ska bli kul för det är länge sen jag var där. naturligtvis har jag ju varit en massa gånger på flygplatsen men inte varit i stan.
Får se vad som kommer att hända?
Nu väntar vi på regnperioden och det ska bli spännande att se hur det blir här uppe.



Ha det gott

Sverker






0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP