Använder Blogger.

Galanta damer

fredag 26 april 2019

skitgubben@outlook.com

Sawadee

Nu djävlar så är det varmt.
Över 40 grader har det varit ett  par dagar och som min smarta tanke var att ta motorbiken och köra en runda för
att kyla av mig var helt fel. Det blev ju olidligt varm med
fartvinden som förstärkte värmen. Det smartaste hade nog 
varit med att duscha med kläderna innan jag åkte iväg. 

Thailand är ju lite berömt för sina vackra damer och det 
är ju en sanning. Dom finns i alla åldrar!!!






Nu har jag i alla fall provat min första kyckling/hönsfot.
Inte var det någon höjdare som en riktig grisfot med rödbetor.
Mycket märkliga saker är det som äts här i landet.


Det här är ju i alla fall riktigt smaskens.


Så här trevligt har vi på kvällen.


Skaldjur är ju aldrig fel.


På eftermiddagen (helgen) tas en avslappnings öl. 



Dom här är i alla fall inte så dumma. Dom har ju kö kultur.


Ser nu väderleksrapporten och ser att värmen skall avta 
och regn är på väg. Ska bli skönt.

Var en snabbtur till Bangkok tisdag till onsdag och där blev
det många timmar på flygplatsen! Vid incheckningen så var
vi inte med på listan och fick i stället vänta i ytterligare 
4 timmar. Fan vad jag hatar att vänta på flygplatser.
Inte nog med detta så fungerade inte min GPS så det
blev en lite längre bilresa både till och från flygplatsen.
Då var det inte kul men som alltid så skrattar vi åt det nu.

Snart kommer regnperioden och då får jag väl se detta!


Ha det gott

Sverker



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP