Använder Blogger.

Vilken GPS ska man lita på?

söndag 7 april 2019

skitgubben@outlook.com

Sawadee

I går vad jag med om någonting jag aldrig har upplevt tidigare.
Jag vet inte om det var en båttur eller en tur på flotte.
Fiffens dam Manee hade fixat med oss på en dagstur till en sjö där det skulle vara någon utflykt. 
Bara att köra iväg och se vad som skulle hända.
Vårt sällskap ockuperade 3 av dessa Ca 350 - 400 st båtar/flottar och blev sen transporterade ut på sjön. Intill stranden var det som en jättetjock matta av flytande sjögräs och logtailbåtarna bogserade oss ut på den öppna utan av sjön. 





På vandring ut till flotten


Här ska det hoppas ombord


Omedelbart så startade tillverkningen av papaiasallad


Chips och ris är ju ett måste


Korvar och div. annat ska på spetten

Denna vackra tjej fick inte vara med och fixa maten och jag kan förstå hennes frustration


Så här såg det ut vid stranden



Väl där ute så startade det omedelbart med matlagning. Det var grillning av stora fiskar (20 st) korvar, köttbullar (?) och dito fiskbullar. Självklart papaya sallad. grillad majs och mycket annat som jag inte har en susning om vad det var.
Dessa  thaiare åt under hela tiden vi var ute på böljan den blå och jag fattar inte att dom inte är smällfeta. Öl gick det åt massvis av och jag som var chaffis nöjde mig med 
nam (vatten)
Att hoppa i vattnet när blåsan kändes full var inte så kul för det var så otroligt varmt i vattnet och en massa sjögräs som omslöt min smidiga kropp. Speciellt alla ungar var som sjöodjur och badade hela tiden.




 Hör körs vi ut på böljan den blå


Här bakom ses en del av alla flottar som inte var på sjön i dag



300-400 flottar finns att hyra



Här görs det ännu mera papaiasallad



Här är damen som grillade 20 fiskar


Glad tjej som äter majskolv i badet


Diverse mat


Alla åt och hade det trevligt


På vägen hem så var min kartläsare inte på hugget och vi kom fel! När Fiffen och jag startade våra GPS så sa hans sväng höger och min sa vänster. Efter en liten omväg var vi tillbaka och då körde vi rakt fram och kom hem. Vad lära av detta? Du kanske ska ha 3 GPS och se om 2 visar lika?

Ha det gått och var rädd om alla vårblommar.

Saverkel






0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP