Använder Blogger.

Bara en vecka kvar till fleecetröjan

onsdag 8 maj 2019

skitgubben@outlook.com

Sawadee

Nu är det bara en vecka tills det är dags att återvända
till den nu kalla nord. Hade lite känning av kallt väder
i dag på morgonen. Efter nattens regn så var det inte
varmare än 25,6 grader i morse och det kändes väldigt
kyligt. Hur ska det gå när jag kommer till Sverige?


Ett härligt väderläge när vi vill ha regn och det höll vad det lovade.

Nu förstår jag varför cashewnötter kostar skjortan. På varje

frukt sitter det bara en nöt och det måste ju bli en hel del plockande för att få ihop till en påse. Fröet finns inne i frukten.





Bra initiativ att det börjats med att skapa kläder av melon.

I Thailand är det ovanligt med bilar med manuell växel 
så när det ska köras en sådan så gäller det att hålla 
reda på växlarna




Föraren av den här bilen blev Thailändsk Mästare
i dålig backning.


Sent omsider så har jag upptäckt att thaigurka
är perfekt att lägga in i ättika.


Kommer detta att bli FI´s nästa valaffisch?


Nu har jag lärt mig att klättra upp i en palm
och skörda Kokosnötter!!
Var mycket lättare än jag trodde


Efter en lång och nervös väntan så kom då äntligen
Kittiya´s pass från ambassaden med viseringen för
90 dagar.
Jag fattar inte att hon är så cool inför sitt livs äventyr.
Hon hade tex aldrig varit i Bangkok innan hon var och sökte visum och har hela sitt liv varit till någon annan större stad än Udon Thani 8 mil bort. Inte heller så hade hon åkt flyg före vår resa. Hon erkände i alla fall att hon hade varit lite nervös inför flygturen men det märktes inte.
Det är nog tur att vi åker tillsammans för att begära att hon skulle åka ensam hade nog varit för mycket.

Har nu fått tag i en sittvänlig pall som det är en njutning att sitta på.





Ha det gott i det växlande  svenska vädret.

Sverker



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP