Använder Blogger.

Före i år 2020 สวัสดีปีใหม่สองพัน

fredag 27 december 2019

skitgubben@outlook.com



สวัสดีปีใหม่สองพัน

Jag lyssnar mycket på radio och där är det naturligtvis
mycket prat om julen. Mycket går om att skära ner på
rikligheten av maträtter som anses "onödiga".
Hade jag varit i Sverige så hade jag varit av samma
uppfattning. Men nu i ett avlägset land så är det helt
tvärt om! Här har det blivit en sport att försöka få tag
i så mycket som möjligt. 
Det är otroligt vad det går att få tag i efter letande och
tips från andra "invandrare" till Thailand.


Riktigt så här stort blir det väl inte

I kväll ska vi åka till den katolska byn för enligt uppgifter så ska det vara ett rikt folkliv ute på gatorna den 23:e
Ska bli spännande.



Ja herre Gud vilken fest det var i byn!
Massor av lampor över gatorna och naturligtvis i regnbågens 
alla färger. Det faller inte mig på läppen för det blir ju mer som ett helvetes stort tivoli.


Här är 2 discobussar som spelade på HÖG nivå.
Ljudet vibrerade i bröstet av den höga basen.


Volymen var så otroligt hög så jag måste fixa någonting att stoppa i båda öronen. Har ingenting annat än pengar så jag delar en 20 bath sedel. För att få in det i öronen så måste jag gnugga halvorna mjuka. Tyvärr så var sedeln av högsta kvalitet och var omöjlig att få mjuk. Lyckligtvis så uppmärksammades mitt problem av en försäljare bakom mig så hon kom med en rulle toapapper till min räddning.



Här laddar dansgänget med varsin Chang

Damen till vänster kom till mig och frågade om jag inte kunde bjuda upp henne till höger på en dans. Hon hade aldrig dansat med en farang och var så sugen.


Naturligtvis så ställde roslagens Fred Astere upp och
lyckliggjorde damen.


En julgran av tomma plastpåsar


Julpyntad madonna


Här är det lite från julbordet



Efter ett par minuter så lackade svetten av värmen och
det myckna ätandet.


Nu är det bara att vänta till nyårsfestligheterna här i 
Ban Dung. Här i Thailand så är ju nyåret i april men
vårt nyår firas i alla fall som tusan. Ser att i stora parken i staden så växer det upp en massa stånd, karuseller, pariserhjul osv. Kan ju också tänka att det blir ett stort fyrverkeri för det är ju ett måste i Asien när det festas.
Undrar du hur det kommer att kännas i år 2020 så kan du ringa mig efter kl 18.00 på nyårsafton för du är jag redan där!

Ta det nu lugnt på aftonen för du är inte så ung än.

Sverker


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP