Använder Blogger.

Mitt namn Saverkel

lördag 23 mars 2019

skitgubben@outlook.com

Sawadee

Nu var det inte så lätt att öppna bankkonto som jag
trodde! Väl tillbaka på banken började dom yra om 
att jag skulle ha ett intyg från ambassaden. På frågan vad det skulle stå på det intyget kunde dom inte svara på. Bank-
direktören kom med med en lista som innehöll vad som krävdes för att öppna konto och pekade på raden för
turistvisum!!! Nej, nej,nej jag har ju Retirement sa jag och pekade på min visering. Ridå!!
Då blev det fart och efter ytterligare 1 tim så hade jag
både bankbok och ATM-kort. Problemet är väl att det inte
är så många faranger här i stan så många rutiner saknas.

Min kära sambo ser jag inte så ofta. Hon är så otroligt upptagen med att vara ute och jobba med statens lånekassa till bönder och Thailands socialförsäkringskort ( typ av socialhjälp för låginkomsttagare ). Sen kommer det ju ett
och annat bröllop och någon begravning av/med någon släkting som det vimlar av.
Har nu känt henne över en månad och har ännu inte sett henne arg/förbannad och det är lite ovanligt  när det gäller thailändska damer. Ni som inte känner till hur dom kan bli 
(Emils pappa är bara en liten morgonbris) och då gäller det att söka betäckning (inte sexuellt) någon stans.


Så här gillar jag när hon ser ut.



Här undrar jag vad jag gjort och funderar på att ta betäckning!

Mitt letande efter kokosflingor pågår fortfarande och alla butiker + 7/11 och Tesco hänvisar mig till BigC där dom inte har en susning om vad jag snackar om fast dom säljer munkar med kokosflingor på. Nu är det inte bara dessa flingor jag saknar utan en riktig DISKBORSTE. Ni kan inte tro hur många varianter det finns och den ena är tokigare än den andra. Ulf sitter på Phuket och har en som han kan skicka till mig men jag har problem med posten!! Har sänt 5 vykort till mig själv för att se att posten kommer fram.


 Inte ett djävla kort har kommit fram fast jag köpt en mycket vacker postlåda i röd plast som är märkt och placerad vid porten. Jag hade samma problem på Phuket när jag flyttade in i mitt sista boende. Det ser ut som att startsträckan för Thailands postverk är aningen lång.

Min vän Fiffen har avslutat sitt äktenskap och jag undrar om denna bild är vad vi tror?





Nu har Thailändska polisen infört väldigt effektiva Checkpoints


Nu är det fredag och jag öppnar min första Leo




Ha det gott och tänk på att våren kommer fast det bli en del bakslag som alltid.

Saverkel (mitt namn här i Ban Dung)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP