Använder Blogger.

Skala kokosnöt

måndag 25 mars 2019

skitgubben@outlook.com

Sawadee

Nu djävlar har jag fått ta saken i egna händer. Kitiya
fixar en stor kokosnöt så jag kan fixa mina kokosflingor själv.



Jag har alltid tyckt att det på stranden på Nai Harn har varit ett överpris på kokosnötter.



Nu har jag full förståelse för priset. Jag fixade inte att få bort ytterskalet så jag fick ta hjälp av en expert och det gick inte i ett nafs. Det var fysiskt krävande att "skala" den sa hon.

Sen måste ju fruktköttet lossas från skalet och det var inte lätt. Det blev många och små bitar.


Sen var det bara att riva kokosen men det var inte så lätt för den skulle nog ha fått ligga och torka ett par dagar så att det gått lättare.


Nu är det bara Arrak eller punsch essens som fattas innan tillverkningen av neg..bollarna kan starta



Får nu på kvällen ett meddelande på Messenger från min älskade med en djävligt dålig Google översättning så jag tror att hon har varit med om en motorbikeolkycka. Konsulterar granne Manni och får höra att det inte är hon som hamnat i diket utan någon annan släkting på hennes motorbike.



Följde ju AIK mot Leksand och det var ingen höjdare så jag
föll i någon sorts koma.



Innan jag nu fått ordning på mina neg..bollar så lider jag av
knäckebrödsabstinens!



Jag har visserligen många paket med Leksandsknäcke men dom smakar helt förfärligt efter sista matchen i hockeyn så dom får nog bli fågelmat!

Nu blommar passionsfrukten och det ska bli spännande att se om det blir någon frukt.



Nu väntar jag på regnperioden och kommer nog att bli förvånad av alla dessa "dammar" som ska fyllas med vatten  där riset ska odlas. Fan vad det måste komma regn.




Härlig bild som jag stulit någonstans


Ha det gott och tänk positivt. Vädret kan bli bättre!

Sverker



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP