Använder Blogger.

fredag 29 mars 2019

skitgubben@outlook.com

Sawadee

Vem är det som är knäpp?
Var häromdagen för att ersätta min Electrolux dammsugare
som har varit en mycket god vän sen 2006. Han/hon hade nu fallit för ålderssträcket och behövde hjälp med att jag skulle plocka upp det som skulle sugas in och stoppa i röret.
Vad göra? Naturligtvis en tur till den största shoppen i Ban Dung alltså Big C. Finner en nästan kopia av den gamla dammsugaren utan dessa pastellfärgad. Gul som i AIKs klubbmärke. Naturligtvis så finns det bara visningsexemplaret kvar. Spelar ingen roll för mig "jag tar dammsugaren utan kartong" fast den är lite pastellfärgad (mintgrön). Tjosan!! Vem tror jag att jag är? Först kom avdelningschefen och sen kom någon annan höjdare och försökte förklara för mig att det går inte! Då frågar jag när dom får in nya exemplar men det trodde dom inte att dom skulle få!!! Då påtalar jag att då är det väl lika bra att dom säljer denna till mig! Har väl aldrig sett så stora fiollådor i mitt liv!! Jag vet bara en person som har lyckats med detta och det är Lehna och hon är ju "lite" envisare än mig/jag. Tror att det var en vattenkokare på Home Pro.



Inte lika pastellfärgad.
Men med ett djävla sug!

Var i dag på en begravning och det är absolut inte vad det är i Sverige.
Denna underbara unge hade sett Fiffen någon annan stans och var mycket skeptisk till denna farang.




Här vävs mattor


Här kokas begravnings maten


Massa nötkött + en massa annat


Runt omkring springer kycklingar och ankungar


Detta är några blommar som är ett måste


Sättes på blusen eller dylikt


Här kom försäljaren de lux


Ungarna blev helt i 100


Du kan gå in på Thaitompa och kolla min granne. Han är tokigare än jag.

Sverker

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP